W ramach nauki przedmiotu uczniowie zdobywają wiedzę i umiejętności poprzez doświadczenia koncepcyjne i wykonawcze, rozwijając intuicję, wyobraźnię oraz sprawność manualną i techniczną, w szczególności w zakresie obsługi graficznych programów komputerowych (wektorowe i rastrowe, 2D i 3D), programów architektonicznych. Dynamiczny rozwój technologii cyfrowych wymusza świadome i umiejętne posługiwanie się narzędziami multimedialnymi do funkcjonowania i komunikowania się we współczesnym świecie. Projektowanie multimedialne to przedmiot przygotowujący uczniów do wymagań współczesnego rynku pracy. Poznają oni możliwości nowoczesnych narzędzi cyfrowych służących do rejestracji, edycji i emisji obrazu oraz dźwięku. Multimedia to działania interdyscyplinarne integrujące wiedzę i umiejętności warsztatowe zdobyte w ramach innych dyscyplin sztuki i nauki oraz rozwijające nowe, oparte o nowoczesne techniki i technologie. Wiadomości i umiejętności nabyte w ramach tego przedmiotu przygotowują uczniów do realizacji i właściwego opracowania technicznego projektów multimedialnych, do wykorzystania i publikowania w różnorodnych środowiskach. Powinien być to zakres twórczych poszukiwań o charakterze eksperymentalnym i interdyscyplinarnym.
Cele szczegółowe nauczania przedmiotu obejmują:
Zapoznanie ze specyfiką przedmiotu, podział zakresu zadań, łączenie efektów pracy podzespołów.
Realizowanie zadań z zastosowaniem nowoczesnych technik i technologii.
Kształcenie umiejętności sprawnego posługiwania się programami komputerowymi niezbędnymi dla realizowanej specjalizacji.
Zapoznanie z metodami pozyskiwania materiałów do realizacji projektów i ich przetwarzanie.
Kształcenie umiejętności twórczego eksperymentowania i poszukiwanie nowatorskich rozwiązań.
Kreatywne łączenie różnych mediów w obszarze jednego projektu.
Poznanie zasad opracowania dokumentacji technicznej do realizowanych zadań i archiwizowania własnych dokonań.
Realizowanie projektów ze świadomym stosowaniem przepisów prawa autorskiego i poszanowaniem własności intelektualnej.
Zapoznanie z metodami opracowania projektów do druku lub publikacji w sieci.
Realizowanie zadań interpretujących naturę, współczesne procesy kulturowe.
Podejmowanie zadań inspirowanych wyobraźnią, a także przekazem medialnym.
Wyposażenie w umiejętności samodzielnej oceny wartości artystycznych i jakości technicznej prac.
Realizowanie zadań z poszanowaniem zasad prawa autorskiego.